Donge Vallei rally 2022 groot succes

Rally Donge Vallei groot succes.

Grote opbrengst voor goede doelen

Volgend editie staat gepland op 2 juli 2023

Op zondagmorgen 3 juli werd de Hoge Ham tussen de Cammeleur en de Geer met een fraaie startboog omgetoverd tot een heuse startplaats voor de deelnemers aan de rally.

De 37 deelnemers werden door marshalls naar hun plaats gebracht. De Hoge Ham stond twee rijen dik vol met oldtimers, exclusieve sportwagens en moderne elektrische auto’s.

De deelnemers werden in de Cammeleur met koffie en heerlijkheden ontvangen waar ze zich moesten inschrijven en alle informatie kregen over de rally.

Men had een uur om zich in te lezen. Het was best wel ingewikkeld met kaartlezen, checkpoints vinden etc.

In de Cammeleur was ook het G-team van de 90 jarige voetbalclub DVVC aanwezig. Een deel van de opbrengst van de rally is bestemd voor het grote toernooi voor G-teams uit Nederland en België in september 2022, georganiseerd door DVVC.

Om twaalf uur ging de eerste equipe van start. Deze en alle volgende equipes kregen met tussenpozen van 1 min. het startsein van een enthousiaste Burgemeester Starmans, die als het moest, haar autoriteit liet gelden als een deelnemer te vroeg wilde vertrekken.

Met een prachtige tocht door het Brabants landschap en een tussenstop in Hooge Mierde kwamen de equipes eind van de middag aan in Bosch en Duin in Udenhout. Gelukkig kon de wedstrijdleiding de equipes via een GPS app volgen zodat er niet al te veel verdwaalden. Na een lekkere verfrissing en een goed buffet reikte Joop van der Holst, de voorzitter van rallycommissie met technische assistentie van Sander Kock, de prijzen uit. De hoofdprijs is een grote wisselbeker.

Drie equipes zijn ex-aequo zijn geëindigd. De winnaar is degene die op de tussenstop de snelste tijd in een behendigheidsproef had gerealiseerd en dat was Rik de Koning en zijn co-equipier Merel Maljers. Joop van der Holst reikte hen dan ook de welverdiende beker uit.

De opbrengst voor het goede doel is uitgekomen op € 5.000. Een prima resultaat bestemd voor het G-team van DVVC en de opvang van Oekraïners in onze regio.

Volgend jaar zal er wederom een rally voor het goede doel door de Lionsclub Donge Vallei worden georganiseerd.

De Lionsclub Donge Vallei dankt alle sponsoren, vrijwilligers en ieder die aan het welslagen van de rally heeft bijgedragen bijzonder hartelijk. Zonder hun steun was dit succesvolle evenement niet mogelijk geweest.

De datum voor de rally 2023 staat al vast: 2 juli 2023